Collega's vertellen over hun baan

Ben je benieuwd hoe het echt is om bij Amrâth Hôtels te werken? Lees hieronder hoe onze collega's het ervaren om te werken voor deze superleuke hotelketen!

Tanja Knubben - F&B Supervisor - Amrâth Hotel DuCasque

Voordat ik aan het werk ging heb ik de Horeca opleiding gedaan voor Kelner. Hierna ben ik begonnen als medewerkster huishouding in Amrâth Grand Hotel de l’Empereur. Vervolgens ben ik in Amrâth Hotel DuCasque hoofdhuishouding geworden. Hier was toen een keer een dame bij het ontbijt ziek en toen ben ik ontbijt mee gaan draaien, en daarbij ook nog Hoofd Huishouding. Dus alleen als er iemand niet was, deed ik het ontbijt.

Vorig jaar is mij aangeboden of ik F&B supervisor wilde worden. Dit vond ik echt super leuk! Mijn baan houdt dus in om het ontbijt te verzorgen en de gasten het naar hun zin te maken.

De uitdaging in mijn functie vind ik om alles in de ochtend op tijd klaar te hebben staan en tussendoor met de gasten een praatje te maken. We doen veel in een korte tijd. We maken in de ochtend alles zelf, van scrambled egges tot aan poffertjes. Dit doen wij in een uurtje tussen 06:00 en 07:00. Dus je moet vroeg op kunnen staan voor dit werk.

Ik vind Amrâth Hôtels een goed bedrijf. Er wordt goed naar je geluisterd en je kunt altijd terecht bij een leidinggevende of directeur. Als er iets, wordt het altijd opgelost.

Michael Bakker - Medewerker Financiële Administratie - Heerlen

Voordat ik ging werken, heb ik de opleiding bedrijfseconomie gestudeerd. Hierna ben ik in eerste instantie op detacheringsbasis terecht gekomen bij Amrâth Hôtels. Dit is vrij snel overgegaan in een contract echt bij Amrâth Hôtels zelf.

Mijn functie is medewerker financiële administratie, dit houdt in dat ik de financiële administratie van verschillende Amrâth Hôtels doe. Hierbij moet je denken aan het bijhouden van het bankboek, kasboek, inkoopfacturen en ook het aansluiten van grootboekrekeningen. Onder mij vallen 5 verschillende Amrâth Hôtels waarmee ik dagelijks contact heb.

Ik kom met plezier naar mijn werk omdat er echt een bepaalde routine in het werk zit, maar ook veel afwisseling, want er zijn ook echt vaak nieuwe uitdagingen. Ook vind ik het leuk om samen te werken met mijn collega’s. De band met het team is goed, en je kunt altijd bij iemand terecht.

Het leukste aan mijn baan vind ik dat ik steeds nieuwe dingen kan doen en leren. Zo ben ik ook betrokken bij overgangen naar nieuwe systemen. Hier krijg ik best een verantwoordelijkheid, maar hierdoor kan ik mezelf ook blijven ontwikkelen.

De uitdaging aan mijn baan is dat je toch elke dag dingen tegenkomt waar je echt in moet duiken en uit moet zoeken.

Manon Koorn - Stagiaire Assistent Directie - Grand Hotel Amrâth Kurhaus

Toen ik klein was ben ik een keer in het Kurhaus geweest en deze mooie plek is me altijd bijgebleven. Tijdens mijn opleiding mocht ik natuurlijk stage gaan lopen, en ik ben toen gelijk bij het Kurhaus gaan oriënteren en zo ben ik hier eigenlijk binnen gerold.

De functie die ik in het Kurhaus heb is Stagiair Management Assistant. Dit houdt in dat ik een volledig ondersteunende rol heb voor alle managers binnen het Kurhaus en daarnaast nog projecten krijg als de Dinnershows en bijvoorbeeld social media. Ik ga elke dag met plezier naar mijn stage door mijn collega’s maar ook door de afwisseling in het werk, echt elke dag is anders.

Ik ben het meest trots op dat ik heb meegewerkt aan de Dinnershows, dus het hosten en mede organiseren hiervan. Het meest uitdagende aan mijn stage vind ik dat het zo veelzijdig is, heel veel dingen doe je voor het eerst en daarbij loop je soms tegen dingen aan, maar daar leer je heel veel van. Ik vind Amrâth Hôtels een fijne werkgever omdat ze me vrij laten maar te gelijk ook heel erg ondersteunen.

Helen Walstock - Huishoudster - Amrâth Grand Hotel de l'Empereur

Vroeger ben ik begonnen op de huishoudschool en heb het middelbaarberoepsonderwijs afgerond. Daarna ben ik eigenlijk overal en nergens gaan werken. Op een gegeven moment kwam ik via het UWV bij Albatros terecht, dit werd later Hendriks schoonmaak, en toen werd het eigenlijk overgenomen door Amrâth Hôtels. Eigenlijk werk ik hier dus al vanaf 2010.

Mijn functie is medewerkster huishouding. Over het algemeen begin ik mijn dag hier rond 09:30 in de ochtend. Dan maken we eerst de emmers met sop klaar, vullen we de theedozen en maken we de koffiemachine schoon. Hierna gaan we naar boven om de kamers te poetsen. Elke dag ga ik met plezier naar mijn werk omdat er altijd interesse in het personeel getoond wordt. Er wordt altijd wel gevraagd hoe het met ons gaat. Ook heb ik hele lieve collega’s, als er problemen zijn kan ik altijd bij ze terecht.

De uitdagingen in mijn werk zijn bijvoorbeeld de erg rustige periodes, bijvoorbeeld in de coronatijd of juist de erg drukke periodes zoals bijvoorbeeld de hele maand juli tijdens de André Rieu concerten.  Amrâth Htels vind ik een goede werkgever omdat ik hele fijne collega’s heb, die eigenlijk bijna als familie voelen. Er wordt altijd aan elkaar gedacht.