Collega's vertellen over hun baan

Ben je benieuwd hoe het echt is om bij Amrâth Hôtels te werken? Lees hieronder hoe onze collega's het ervaren om te werken voor deze superleuke hotelketen!

Roxana Tajvar - General Manager - Grand Hotel Amrâth Kurhaus

Voordat ik ging werken heb ik de opleiding Horeca Ondernemer/Manager gevolgd op het MBO in Leiderdorp. Hierna heb ik in Antwerpen gewerkt, maar ik wilde erg graag terug naar Nederland. Ik ben 5-sterren hotels gaan googelen en dit was een van de hotels die ik op mijn lijstje had staan.

Mijn functie binnen het Kurhaus is General Manager, dit houd in dat ik een heel breed takenpakket heb, maar het voornaamste is zorgdragen voor het product, het personeel, maar ook op het operationele, administratieve en commerciële gebied. Ik kom elke dag met plezier naar mijn werk omdat ik merk dat het Kurhaus toch elke dag een stapje dichterbij het beeld komt van hoe ik het Kurhaus graag zie en natuurlijk omdat ik merk dat het personeel tevreden is en met trots en blijdschap naar werk komt.

Ik ben het meest trots op de groei die ik hier heb mogen doormaken. Ik ben natuurlijk begonnen als receptioniste en ik ben nu General Manager van het Kurhaus. Amrâth Hôtels is een fijne werkgever omdat het personeel empowerment krijgt en een soort carte blanche. Ze worden vertrouwd in hun eigen functie, en wij zijn er voor ze als managers. Ook mijn directe leiding is er voor me. Zij zorgen ervoor dat we de tools krijgen om onze functie goed te kunnen uitoefenen.

Tanja Knubben - F&B Supervisor - Amrâth Hotel DuCasque

Voordat ik aan het werk ging heb ik de Horeca opleiding gedaan voor Kelner. Hierna ben ik begonnen als medewerkster huishouding in Amrâth Grand Hotel de l’Empereur. Vervolgens ben ik in Amrâth Hotel DuCasque hoofdhuishouding geworden. Hier was toen een keer een dame bij het ontbijt ziek en toen ben ik ontbijt mee gaan draaien, en daarbij ook nog Hoofd Huishouding. Dus alleen als er iemand niet was, deed ik het ontbijt.

Vorig jaar is mij aangeboden of ik F&B supervisor wilde worden. Dit vond ik echt super leuk! Mijn baan houd dus in om het ontbijt te verzorgen en de gasten het naar hun zin te maken.

De uitdaging in mijn functie vind ik om alles in de ochtend op tijd klaar te hebben staan en tussendoor met de gasten een praatje te maken. We doen veel in een korte tijd. We maken in de ochtend alles zelf, van scrambled egges tot aan poffertjes. Dit doen wij in een uurtje tussen 06:00 en 07:00. Dus je moet vroeg op kunnen staan voor dit werk.

Ik vind Amrâth Hôtels een goed bedrijf. Er wordt goed naar je geluisterd en je kunt altijd terecht bij een leidinggevende of directeur. Als er iets, wordt het altijd opgelost.

Sarita Chhetri - Receptioniste - Amrâth Hotel Media Park

Voordat ik bij Amrâth Hôtels ging werken, heb ik de opleiding International Hospitality Management in Apeldoorn gedaan. Hier heb ik  veel verschillende vakken gehad, waardoor ik bijvoorbeeld ook veel heb geleerd op administratief vlak. Na deze opleiding heb ik gezocht naar banen en zo kwam ik bij Amrâth Hôtels terecht. Mijn functie is Front Office medewerkster. Deze baan is erg dynamisch, ik hoef bijvoorbeeld niet de hele dag achter de receptie te staan. Zo help ik af en toe ook weleens in de bediening. Dit vind ik fijn, want dit geeft ons de ruimte om ook andere dingen te leren.

Elke dag vind ik het leuk om naar mijn werk te komen omdat ik altijd iets nieuws mag doen of leren. Ook werk ik graag met mensen en vind ik het fijn om mensen te helpen. Wij als personeel mogen ook met onze eigen ideeën komen. Zo hadden we laatst een groep gasten waaronder een aantal gasten met een allergie. Ik had bedacht om hen een kaartje te geven zodat wij goed konden herkennen welk persoon er een allergie had. Ik ben er trots op dat we mijn idee hebben uitgevoerd.

Er komen in dit hotel hele verschillende gasten. Ik heb hiervoor 3 jaar gewerkt in Spanje, dit was erg gericht op Leisure. In Amrâth Hotel Media Park komen ook veel zakelijke gasten. Dit is heel anders en dus ook een leuke uitdaging voor mij. Ik vind Amrâth Hôtels een fijne werkgever omdat het veilig voelt en er wordt goed voor het personeel gezorgd. Ook vind ik het fijn dat ik veel verschillende dingen mag doen, waardoor ik echt een groei doormaak.

Michael Bakker - Medewerker Financiële Administratie - Heerlen

Voordat ik ging werken, heb ik de opleiding bedrijfseconomie gestudeerd. Hierna ben ik in eerste instantie op detacheringsbasis terecht gekomen bij Amrâth Hôtels. Dit is vrij snel overgegaan in een contract echt bij Amrâth Hôtels zelf.

Mijn functie is medewerker financiële administratie, dit houd in dat ik de financiële administratie van verschillende Amrâth Hôtels doe. Hierbij moet je denken aan het bijhouden van het bankboek, kasboek, inkoopfacturen en ook het aansluiten van grootboekrekeningen. Onder mij vallen 5 verschillende Amrâth Hôtels waarmee ik dagelijks contact heb.

Ik kom met plezier naar mijn werk omdat er echt een bepaalde routine in het werk zit, maar ook veel afwisseling, want er zijn ook echt vaak nieuwe uitdagingen. Ook vind ik het leuk om samen te werken met mijn collega’s. De band met het team is goed, en je kunt altijd bij iemand terecht.

Het leukste aan mijn baan vind ik dat ik steeds nieuwe dingen kan doen en leren. Zo ben ik ook betrokken bij overgangen naar nieuwe systemen. Hier krijg ik best een verantwoordelijkheid, maar hierdoor kan ik mezelf ook blijven ontwikkelen.

De uitdaging aan mijn baan is dat je toch elke dag dingen tegenkomt waar je echt in moet duiken en uit moet zoeken.

Manon Koorn - Stagiaire Assistent Directie - Grand Hotel Amrâth Kurhaus

Toen ik klein was ben ik een keer in het Kurhaus geweest en deze mooie plek is me altijd bijgebleven. Tijdens mijn opleiding mocht ik natuurlijk stage gaan lopen, en ik ben toen gelijk bij het Kurhaus gaan oriënteren en zo ben ik hier eigenlijk binnen gerold.

De functie die ik in het Kurhaus heb is Stagiair Management Assistant. Dit houd in dat ik een volledig ondersteunende rol heb voor alle managers binnen het Kurhaus en daarnaast nog projecten krijg als de Dinnershows en bijvoorbeeld social media. Ik ga elke dag met plezier naar mijn stage door mijn collega’s maar ook door de afwisseling in het werk, echt elke dag is anders.

Ik ben het meest trots op dat ik heb meegewerkt aan de Dinnershows, dus het hosten en mede organiseren hiervan. Het meest uitdagende aan mijn stage vind ik dat het zo veelzijdig is, heel veel dingen doe je voor het eerst en daarbij loop je soms tegen dingen aan, maar daar leer je heel veel van. Ik vind Amrâth Hôtels een fijne werkgever omdat ze me vrij laten maar te gelijk ook heel erg ondersteunen.

Helen Walstock - Huishoudster - Amrâth Grand Hotel de l'Empereur

Vroeger ben ik begonnen op de huishoudschool en heb het middelbaarberoepsonderwijs afgerond. Daarna ben ik eigenlijk overal en nergens gaan werken. Op een gegeven moment kwam ik via het UWV bij Albatros terecht, dit werd later Hendriks schoonmaak, en toen werd het eigenlijk overgenomen door Amrâth Hôtels. Eigenlijk werk ik hier dus al vanaf 2010.

Mijn functie is medewerkster huishouding. Over het algemeen begin ik mijn dag hier rond 09:30 in de ochtend. Dan maken we eerst de emmers met sop klaar, vullen we de theedozen en maken we de koffiemachine schoon. Hierna gaan we naar boven om de kamers te poetsen. Elke dag ga ik met plezier naar mijn werk omdat er altijd interesse in het personeel getoond wordt. Er wordt altijd wel gevraagd hoe het met ons gaat. Ook heb ik hele lieve collega’s, als er problemen zijn kan ik altijd bij ze terecht.

De uitdagingen in mijn werk zijn bijvoorbeeld de erg rustige periodes, bijvoorbeeld in de coronatijd of juist de erg drukke periodes zoals bijvoorbeeld de hele maand juli tijdens de André Rieu concerten.  Amrâth Htels vind ik een goede werkgever omdat ik hele fijne collega’s heb, die eigenlijk bijna als familie voelen. Er wordt altijd aan elkaar gedacht.